Tantlängtan dag 2

Jag kan ännu inte lägga upp några bilder från filminspelningen. Filmen är ju bara i sin begynnande fas och än så länge är vissa bitar som exempelvis scenbilder hemliga. Bakombilder kan man givetvis lägga upp. Jag tänkte till den början att jag skulle ta med mig min egen kamera och fotografera. Men jag inser att det finns inte en chans till att jag skall hinna fota alls. Får lita på att andra gör det i stället. Jag har faktiskt inte sett en endaste tagning. Så jag har ingen aning om hur det ser ut. Eftersom jag är helt ny i gamet när det gäller detta kulturella forum så tror jag att det skulle störa mig mer att se bilderna/scenerna. Jag skulle bli för fokuserad på hur jag ser ut.

Denna andra dag befann vi oss under en tunnel. Ganska enkla scener i dag också. Kallt visserligen. Det som jag har i min erfarenhetsbag från teatern är fokusering och scen-närvaro. Även om det står ett gäng snorungar nyfiken tittandes bakom kameran, så "finns de inte" Denna dag skulle jag exempelvis gå fram ur tunneln och mot kameran, titta mig omkring och ha ett visst uttryck. Jag använde mig då av de människor som nyfiket hade stannat upp för att titta på inspelningen. De hade kunnat vara ett störningsmoment. Men i stället använde jag mig av dem.

Mamma ringde mig på kvällen och jag berättade om inspelningen. Om vad jag tyckte var svårt. Osv. Eftersom Mamma och Pappa är utb skådespelare i grunden så vet de vad jag talar om. Mamma sa också att hon och Pappa hade talat om hur duktiga de tyckte jag var på scenen och att de såg mig som en proffesionell skådespelare. Det var snällt sagt tycker jag.

Jag dunsade i säng redan klockan 21 på kvällen. Läste en smula och somnade sedan.
Det är bara att hoppas att alla är nöjda med mig med det jag gjorde i dag.

Kommentera här: