Crusell och teater

I morse hörde jag på radio. På P2 medan jag ställde fram frukost åt 16 hungriga dagisungar. Plötsligt hörde jag ett par välkända tonslingor. En av Crusells klarinettkonserter. Undrade varför de tokspelat den så mycket det senaste halvåret. Och så säger de på radion att om man vet vem som var kompositören så skulle man sända in det till radion. Vilken tur att jag hade planering i dag. Skickade in det fort. Hoppas att jag vinner. Jag vet i alla fall att jag skickade in rätt svar-

I går var jag tillbaka på Lilla Teatern. Någon kollationering som planerat blev det inte eftersom vi inte fått i hop en hel ensembel ännu. Vissa som vi önskat att de skulle tacka ja, har hoppat av. Tyvärr. Men det blir att jaga vidare. Vi presenterade i alla fall musiken, och hur vi tänkt oss det hela. Kändes bra. Får nu ägna sommaren att bete mig manhaftigt ;) eftersom jag skall spela Andri, huvudrollen. Får väl klippa mig lite kortare igen. Sen. Ska även försöka lägga upp fungerande repschema. Lite klurigare. Där måste man använda sina små grå så att det blir så effektivt som möjligt och så att man slipper sitta och vänta på att beträda scengolvet i tre timmar och sedan åka hem utan att ens nosat på en enda närvarande dammråtta på ovan nämnda plats.

Sådant är tröttsamt och irriterande. Och en irriterad ensembel är skit För att uttrycka det lite pubertalt.

Kommentera här: