Bok

13469-96


Denna bok har jag köpt i dag förutom kurslitteratur på 1500:- (Där rök den lönen...suck)

Vitt på Svart av Ruben Gallego.
Skriver om sin barndom i "världens lyckligaste land" Sovjetunionen....Svårt handikappad lyckas han ändå överleva med en uppfinningsrikedom som bara barn har. Boken har tydligen översatts till 20 språk. Så den lär vara bra.

Bara hur han avlsutar sin bok med att tacka:
j"ag tackar Eva, hela mänsklighetens moder för att hon åt av äpplet. Jag tackar Adam för att han hjälpte till....."
I kväll...Först DVD filmen, Road to Guatamamo...sedan Rome på TV4 +...sedan boken....Om jag kan hålla mig. Halvt öga i boken och halvt på TV:n....Om det inte blir som i går att ett SMS plingar och jag får frågan om jag har lust att paddla lite...
I går...paddling vid 19:00 på ett vindstilla hav (dock ej vågfritt) rakt mot  en röd solnedgång och Köpenhamn....efter en bra stund motvillig sväng med kajak från sol och in mot land. igen...ochfrån tystnad, lågmält samtal, in till Malmöfestivalens basgångar och ölskrål.

Kommentera här: