hösten är kommen...snart

13469-103

I dag reste jag jorden runt. Det tog mig en nätt promenad på 15 minuter. Knappt. Jag skulle till mataffären för att stilla min hungriga mage. Gick genom Folkets Park i den stad där jag nu bor. Först till vänster om mig: Dansande par på Far I Hatten, musiken var åt countryhållet, fast utan linedansare. Fortsätter gå rakt fram, till Höger om mig, inne på Moriskan pågår en jättekonsert, av flaggorna att döma är det Libanesisk musik. Allsång och massor med ungar. Musiken är hög. Jag fortsätter rakt fram. Magen kurrar något vansinnigt. Till vänster om mig i närheten av Terrariet finns en korv-kiosk-fik, några få gäster, ur högtalarna dånar någon dansbandsmusiklåt.... (dansband är ju dessvärre mkt lätt att känna igen.)

Vädret är grått, jag har sandaler på fötterna, det är snart för kallt att ha sandaler. Trots jorden runt resan. Det är snart höst....

Kommentarer:

1 turmalin:

skriven

Don´t mention the höst..uscha ja..och i dag reganr det..

Kommentera här: