Fem saker





13469-47  

Lista hittad på en blogg någonstans därute. Nu utmanar jag ElinLeticia, Pavone och Turmalin. ftersom det är ni som oftast lämnar kommentarer.

Fem saker Jag vill göra under år 2007

1.
Ja, vad tror ni? Jag vill givetivs köpa Den där Eu-moppen ni vet. Yamahan. Gigglen.
2. Ja, vad tror ni? Jag vill givetvis spela mer teater. Ge mig en bra rolig och givande roll i en pjäs som säger något.
3. Det skulle vara roligt om jag får recensera mer för www.nr.nu
4. Jag skulle gärna vilja resa utomlands i sommar. Tillsammans med någon. Gärna till Italien. Eller båtluffa i Grekland.
5. Resa mer. Spela mer teater. Vara mer tillfreds med mig själv. Få umgås mer med folk.

Fem saker jag vill skall hända under 2007

1. Att George Bush erkänner sina misstag, ber om ursäkt och avgår
2. Att forskarna kommer fram till klimatet faktiskt är helt normalt. Och att det inte finns något hot.
3. Men trots föregående punkt att folk börjar inte bara tänka utan i stället göra stora förändringar till fördel för naturen
4. Att en morgon när man cyklar till jobbet så står det på Kvällspostens löpsedel: I natt hände det. Världen har fred. Inga krig någonstans. Fast en bättre löpsedel text kanske är : Nu är vi alla sams
5.
Att jag får rollerbjudanden

Kommentarer:

1 Hannah:

skriven

Rolig lista!

2 turmalin:

skriven

Hej Konstanze! Nu är jag tillbaka i data- och bloggland. Hoppas allt väl. Ska göra ovanstående!

3 turmalin:

skriven

Det där med rollerbjudanden hade du kunnat få om det hade blivit verklighet med fri teatergrupp,
nu är det dock endast en omhuldad fantasi för morsan och mig. Ej verklighet. Men vad vore vi utan drömmar och fantasier?

4 Konstanze:

skriven

Turmalin: Ingenting alls tror jag. Inget än ena riktigt tråkiga gnällkärringar. Som aldrig vågar göra något utom det vi alltid har gjort i alla år.

Kommentera här: