Stå ut gott folk här är sista listan för i år

13469-64

Jag lovar att detta blir sista listan för i år. Mitt hjärnkontor är stängt, och man får låtsas för en stund att man är en intressant person som får svara på en journalist dumma frågor. 

Vilken egenskap vill du helst se hos andra?
Humanitet, medmänsklighet och överseende.

* Hade du något smeknamn när du gick i skolan?

Japp, ett som jag gav mig själv, oh det fick jag ångra djupt. Det blev nämligen ett öknamn. Min tanke var att försöka komma in i gemenskapen i klassen men tji fick jag. Namnet jag gav mig var "Terre" från 6:an till 9:an blev jag sedan kallad "Terre Terrorist"
* Vad tycker du om fildelning?
Både och. Men eftersom jag mest lyssnar på klassisk musik är det lite av att köpa grisen i säcken om man laddar ner.
* Varför bloggar du?
För att få bekräftelse. Precis som tidningarna anklagar oss bloggare för. Men sedan vill jag fylla ett tomrum också. Det kulturella rummet. Sedan är det kul att någon läser. Åsså får man nya vänner på köpet. En av dem skall jag träffa IRL på nyaårsafton.
* Betyder kärlek mer för dig än vänskap?
Svår fråga. Vänskap är  viktigt. Man kan inte vara utan vare sig det ena eller andra eftersom de båda egentligen lever i symbios med varandra. Vänskap är ju också en slags kärlek. Eller hur. Och Kärlek är vänskap.
* Vad kan man leva utan?
Förmodligen en hel del av det vi har i I-länderna. Det som är oumbärligt är Vatten och mat. Och helst tak över huvudet. Och revolutionerande mediciner som vissa vaccin mot Polio, Stelkramp. malaria. Pencillin är också oumbärligt. Resten kan man klara sig utan. en sak till förresten Eld är oumbärligt.
* Har du funnit harmoni i ditt liv?
Njae, det vet jag inte riktigt omjag kan säga att jag har. Jag finner stor harmoni när jag är på scenen mitt i en föreställning. Men i mit egna liv så är jag nog väldigt rastlös.Jag är inne på min 5:e lägenhet på knappt tio år.
* Vad skulle du göra med ett friår?
Det vet jag inte riktigt o mjag hade velat...Jag hade hellre velat gå ner till ett halvt friår. Dvs jobba halvtid men få heltidslön. Men eftersom ens största sociala nätverk för tillfället är när jag jobbar så skulle det nog bli trist i längden. Men jag hade kanske försökt spela mer teater och kanske starta en teatergrupp med utvalda teatervänner. Till exempel dig J.
* Vilket lands matkultur tycker du bäst om?
I Italien åt jag den godaste Pizzan jag någonsin har ätit i hela mitt liv. Så det får nog bli där.T- M är en jäkel på att laga mat och han bor på Vildanden i Lund så det får bli hos T-M på Vildanden och i Italien. Även det hos T-M och den där resturagen jag T-M och hans fru var och åt på. Den där pizzan....
* Hur svarar du i telefonen?
ja det är ......
* Är du pinsam på fyllan?
Jag dricker faktiskt inte alkohol. Så tråkig är jag. jag hr faktikt aldrig varit full. Så något pinsamt har jag aldrig gjort.
* Hur ser folk dig?
Neråt....eftersom jag är kort. Tur at man inte är kille med begynnande flint, om man nu skulle vara kille och ha komplex för det.
* Värsta känslan?
Att bli utskälld, att känna sig övergiven,ensam, ful och korkad, att vara olyckligt kär. Det vill jag aldrig vara mer. Fy fanken.
* Favorit tv-program?
Fredrik Lindström är bra. Liksom Six feet under. Lost. Fanny och Alexander...
* Hur ser en perfekt ledig dag ut för dig?
En hel dag när man repeterar en pjäs med vänner, man äter lunch tillsammans innan man fortsätter arbetet med pjäsen sedan sticker man på teater eller bio tillsammans och avslutar med en öl/cola på krogen. Och man bara vet att man har en riktigt bra föreställning på gång. Man har hittat sin roll.
* När grät du senast?
Det var ett tag sedan. Jag biter ihop.
* Är du vidskeplig?
Näe, det enda jag gör utan att tänka på är att om jag hittar en peng på gatan så tar jag upp den och "spottar" tre tvi tvi tvi på den innan jag stoppar den i fickan. Och så säger jag inte tack när någon önskar en lycka till när man har föreställning, jag säger i stället som den utomordentligt väluppfostrade varelsen jag nu är : Bockar och bugar.
* Vad skulle du vilja ändra i ditt liv om du fick ändra på vad du ville?
Att mina skulder bara försvann ådär i ett nafs. Att en viss rädsla försvann för en viss sak. Att jag had enågon som älskade mig vid min sida och som delade mina intressen.
* Skulle du vilja vara med i kungafamiljen?
Näe sannerligen inte. Det är jag för rastlös för...vilka ofantligt tråkiga sittningar de har vid middagar. Och alla "ettiketer" man måste hålla på.
* Vad har du alltid velat göra men aldrig vågat?
Det är just det där som....men det är för privat.
* Vart går din drömresa?
Till en massa ställen. Vietnamn, Skottland, iIrland, Island (igen) Grekiska Ö-världen, Italien (igen) Amazonas, Malaysia, Maldiverna, Nya Zeeland. Åsså vidare.
* När blir man vuxen?
När man börjar bli kallad Tant av barnen.
* Vill du säga förlåt till någon?
Nej, inte just nu. Jag har ingen att säga förlåt till. Mer än till Moder Jord då kanske för at jag låtit halogenlampan vara på hela dagen utan att jag varit hemma.
* Vad tror du på?
Tomten.
* Vilken dokusåpa skulle du helst vilja vara med i?
Skulle vara ett så tråkig stycke deltagare så jag hade blivit utröstad direkt. Och tur är väl det. för jag har inte i Dokusåpor att göra. Jag har för stor medkänsla.
* Vad är lycka?
Det är så olika. Den där bubblande lyckan när rösten går upp i falsett av iver, den kan komma när man minst anar det. Då är man lycklig. Den kommer i allla möjliga och omöjliga sammanhang, det är när man för tillfälet känner sig stark, omtyckt och duktig och att man trivs.
* Vilken person beundrar du?
Mamma och Pappa givtvis och den där grabben från Canada. Craig Kielburger som 11-åring startade en organsiation mot barnarbete. Nu är han 23 och organsiationen har startat över 400 skolor över världen och givit över 20.000 barn utbildning. ( www.freethechildren.com)
* Vem var din första kärlek?
Den allra allra första måste ju onekligen varit pappa omman ska tro Freud, annars var det nog Ori och David och Tobias i första klass, Och Stefan.. Men sedan har det varit tomt....förutom M när jag var 27 men där blev det bara olycka...
* Vem har makten i ditt liv?
CSN, banken och Jag hoppas jag. Fast Sara min katt säger nog att det är hon. Och Jobbet har det väl också på sätt och vis.
* Har du någon dold talang?
Dold? Inte vet jag. För då vore den ju inte dold. En oupptäckt talang vore ju kul. Om det ligger inom ens intresseområde förtåss, annars är det illa.
* Har du mobbat någon?
Nej, det hoppas jag verkligen inte att jag har gjort. Skulle aldrig falla mig in som vuxen eftersom jag själv varit oerhört reatad och utanför i stora delar av  mitt liv. Jag tar illa vid mig när folks mobbas i sitcoms och tycker inte heller om drivandet av de sk "nördarna" i filmer och musikaler.
* Vilket djur skulle du vilja vara?
*En omtyckt huskatt......
* Har du någon fobi?
Ja det där som jag har en viss rädsla för är kanske rent av en fobi?

Utmanar: Elinleticia, Tezzla, Pavone, Turmalin och ni andra också...om ni vill. Meddela mig om ni tänker anta utmaningen.

Kommentarer:

1 pavone:

skriven

Utmaningen antagen!
Fast jag hinner inte riktigt nu - kan den få vila några dagar? Där var rätt mycket att tänka över innan man svarar. Du gjorde det bra!

2 P:

skriven

Antagen och publicerad ;)

3 turmalin:

skriven

I will. Men inte på momangen.

4 G!:

skriven

GOTT NYTT ÅR!

5 Konstanze:

skriven

Allihop: Gott nytt år jag hoppas att det kommande året blir förträffligt för er alla-

Kommentera här: