Teateråret 2006



Här är vad er Teaterfjant till Kulturnörd sett under året:

"Jag är här nu" av och med Erik Olsson på Teater Terrier  Betyg 3.4 av 5
" Cabaret" Helsingborgs stadsteater                                        Betyg 2.5 av 5
"Halvtyska band"
"Karriär" av Torbjörn Flygt Malmö Dramatiska Teater            Betyg 3.0
" En resa" en interaktiv förest där du själv deltar                    Betyg 4.5
"Kära Medborgare" av och med Anna Vnuk (dans)                Betyg 3.0
"2:nd Construction" Skånes dansteater                                   Betyg 3.0¨
" Figaros bröllop"  Malmö Opera                                                Betyg 3.0
"Sommargäster" Teaterhögskolan i Malmö                            Betyg 3.0¨
"Sjunde himlen" fridhems folkhögskola                                   Betyg 3.0
" Lysistrate" Bara scengångare                                                  Betyg 1.5
"Carmen" Skånska operan                                                         Betyg 2.5
"Romeo óch Julia"  (Schtunk 123)                                             Betyg 3.5
"Drömmer om att dö" Teater Terrier                                          Betyg: 3.0
"Vad går du på?" Månteatern                                                      Betyg 3.0
"Självanklagelse" Teatr Weimar                                                 Betyg 2.5
"Brel" Helsingborgs stadsteater                                                Betyg 4.0
"Banankontakt" Malmö opera                                                      Betyg 3.5
"Stjärnkyssen" Teaterhögskolan i Malmö                                  Betyg 3.0
"Elitklassen" Helsingborgs stadsteater                                    Betyg 4.5
"Grease" Nöjesteatern                                                                  Betyg 3.0 (pga av föregående inlägg)
"Finns det liv på Mars?" Moomsteatern                                     Betyg 2.5
"Jag William"                                                                                   Betyg 3.0
"Dead man walking" Malmö opera                                              Betyg 4.0
"Råttpojken" Månteatern                                                                 Betyg 3.5

Det var nog allt....kan nog ha glömt något och än är året inte slut.

Vad har jag själv haft för mig på scenen?


Jo jag har spelat Andri i Max Frisch pjäs Andorra. Pjäsen är drygt 2.5 h och jag är på scenen i stort sätt hela tiden utom ca tio minuter sammanlagt.

Och så har jag spelat  Vadius i Lärda fruntimmer. Men där var jag bara med fem minuter igengäld.
 (repbild)

Och så har jag varit med i en kortfilm där jag var passagerare på ett tåg, och så spelade jag och några stycken en kortversion av Mattias Anderssons pjäs K+M+L+R
Men det blev inget vidare så det ska vi nog tala tyst om.

Kommentarer:

1 turmalin:

skriven

Jag blir riktigt avundsjuk..

Kommentera här: