En nyckelpiga jag har i handen

13469-70


En nyckelpiga jag har i handen
och sen så kryper den upp för armen
sen så flyger den bort sin kos
och ladar på någon annans nos....

I dag var det stekhett ute. Hade det inte varit för den förmodligen analkande växthuseffetkten hade jag med större glädje tagit emot medelhavsvärmen...Nu är det med viss smolk i bägaren man ser den stigande termometern....

Det var en svår match att bada i dag. Det kryllade av talibannyckelpigor, som inget annat ville än att man skulle skya sig och meddetsamma gå hem igen. Jag är inte den som brukar få panik. Men när du efter 1 minuts sittande på en handduk kan räkna över 30 nyckelpigor som landat på din kropp är känslan av panik inte längre än ett kvarter bort....De fanns i tusentals....jag lovar. tror ni  mig inte läs här:

http://sydsvenskan.se/malmo/article174673.ece

Och det är ändå få nyckeligor på de bilderna mot vad det var när jag var där.

Kommentarer:

1 Lujana:

skriven

O.O Omg! (DE var många...) Jaså, så de gillar värme? :P Hjulp... men, om man kunde få dem att vara på fälten kunde fler odla ekologiskt ^^ (de äter ju bladlöss och sånt)

Kommentera här: