Henne och Mauritz senaste super kollektion

Jag surfade runt en stund på nybloggat i väntan på att jag skall cykla ner till Mkk och paddla en stund i havet. Det som slog mig var att över 80% av bloggarna handlade om kläder, att köpa kläder, köpa skor, vad HM kan tänkas ha i sin collektion i höst, vad man skall köpa för kläder, vilka kläder man inte skall köpa. Det verkar vara en masshysteri på gång därute. Och för mig fullständigt ointressant. Jag vill läsa mer bloggar om fundringar över kläder...nä...om annat, om upplevelser, om kultur INTE vad Paris Hilton hade på sig för underbyxor fredagen den 14 Juli klockn 13:35:03. Snälla säg att ni finns. För ointresset skull kan jag säga att i går handlade jag också. På Hemköp.En styck ramlösa med hallonsmak och en styck aftonbladet. Sen drog jag till kallis och badade så som jag föddes. Utan baddräkt.

Kommentarer:

1 Gloom:

skriven

Visst är modebloggar spytråkiga, men var börjar och slutar kulturen?

2 turmalin:

skriven

Jag är själv helt frågande inför modebloggar.
Förklaringen (en del av den)är kanske att många unga personer inte riktigt vet varför - eller om vad - de ska blogga, så då blir det lite mode i all infantilitet.

Kommentera här: