Pojken med de vackra händerna

13469-18

I kväll tänker jag titta på pojken med de vackra händerna på TV. Den 18-årige Cellisten Andreas Brantelid som vann den stora Internationella tävlingen för unga klassiska musiker. Det var en artikel om honom i tidningen i dag. Han hade vackra händer. Snälla liksom. Jag tycker om snälla händer.

Jag hoppas att jag orkar. Sov inte en enda minut i natt. Forskajak i huvudet. Sängen var jobbig. Täcket varmt. Kudden knölig. Madrassen knäckebrödsfylld fast jag inte ätit knäckebröd ens. Gick upp klockan 5 för det var liksom ingen idé längre eftersom jag ändå skulle upp till jobbet vid halv 7. Nu känner jag mig Lobotomerad. Får leka med min nya leksak i stället. Ipoden.

Kommentarer:

1 svara!!:

skriven

på vilken kanal och när gick det på tv?

Kommentera här: