Utmaningen antagen

13469-125

Jag har åter blivit utmanad på en lista. Och jag finner inget annan råd än att anta utmaningen.



Tre namn jag skulle vilja vara döpt till
Tja, nu är jag ju inte ens döpt. Och jag kommer inte på några andra namn än de jag har. Men jag tycker mig ha ett svagt minne att jag gillade namnet Louise någon eftermiddag när jag var yngre. Minns inte varför.
Tre saker jag gör dagligen
Går upp, ger katten mat. Hoppas på att kärleken skall dyka upp (he he)
Tre tillfällen när jag gråter
Jag gråter inte så ofta. Men om jag är riktigt olycklig kan jag börja gråta. Eller om någon säger en mängd dåliga saker om mig i följd kan jag ha svårt att hålla modet uppe...
Hm det var ju bara två....sanningen är att jag nog för det mesta biter ihop. Men jag fick en klump i halsen i går när jag såg filmen Dead man walking i förberedelse för operan på källen.
Tre filmer jag inte får nog av
Amadeus hade jag tänkt säga men den har jag fått nog av just nu. Har sett den 15 ggr ungefär. Så jag la av när jag märkte skillnad mellan olika översättningar i textandet. A nightmare before Christmas tycker jag också om. Och Ivanhoe. Funderar på att det vore kul att samla ett gäng på nyårsdagen och titta på den gemensamt, och så skulle man kunna ha en vadslagning om vem Ivanhoe väljer denna gången. Den brunhåriga eller den ljushåriga. Men jag vet ingen som skulle nappa på idén.
Tre saker få vet om mig
Att jag inte har......nä det är så pinsamt och udda så det vill jag inte tala om. Men jag är nog den siste ....på jorden.
Tre saker jag gör när jag är ensam
Jag är för det mesta ensam. :( Så det blir saker som Går på bio, äter, sover, tittar på TV.
Tre program jag gärna tittar på.
Just nu: En uppstoppad hund, Mäklarna, Lost
Tre saker jag är utomordentligt bra på
Ignorera att jag faktiskt måste städa här hemma, ignorera att jag måste äta mer grönsaker och frukt, och ehh...att inte komma på bra saker om mig själ.
Tre saker jag skulle vilja lära mig
Spela utomordentligt bra på min cello. Sjunga så jag kan sjunga Bach och Mozart mfl, bli ännu bättre på skådespeleri
Tre förebilder
Craig Kielburger (killen som 11 åring startade en organisation mot barnarbete och i dag har hans organisation startat över 400 skolor världen över och gett 40.000 barn utbildning kolla in www.freethechildren.com Gandhi, och människor som tex Sohie Scholl, Schindler mfl
Tre saker jag har om tio år
Ett jobb jag tycker är kul. En som älskar mig och jag älskar tillbaka (ett förhållande alltså) Bättre ekonomi-
Tre ord jag tycker borde användas mer
Du är omtyckt
Tre skivor jag puschar för i dag
Bachs Juloratorium, Sjostakovitj Jazzsuite, Händels Julius Ceasar
Tre avslutande grejor
Om man springer snabbt och ser glad ut hinner ingen se att man är ful
Det var i alla fall ett ärligt misstag
Censur är bra, då får boken i alla fall en uppmärksam läsare

Kommentarer:

1 turmalin:

skriven

Du ÄR omtyckt!

2 manda:

skriven

jag heter louise i mellannamn! :o lol

3 pavone:

skriven

Vad det än är så är du inte den sista. jag lovar! tack för att du antog utmaningen. Vadslagningen var kul! Ska läsa din recension i morrn om den kommit upp. Nyfiken... :) Godnatt nu - och jag tycker också om dig!

4 Kriss:

skriven

Intressanta tips!....

Kommentera här: