Dagens I-lands problem

13469-121

I Söndags paddlade jag med ...... Mannen som för många år sedan stal mitt hjärta , och som envist har ett par bitar kvar. (Min dumma nöt) Jag lyckades aldrig stjäla hans, eller så reklammerade han det, nu har en annan stulit hans hjärta i stället.....Det är trevligt att paddla och vi har mkt att prata om, men efteråt känner man sig lite tom...och lite sorgsen..kanske

Men det var inte om detta jag skall tala om i dag. Utan om det underbara sköna i att duscha Hett, riktigt hett. Det slog mig just i Söndags när jag duschade för att sedan knalla in i den fisljummna bastun. (pga besparingsskäl så stängs bastun av redan 17:00 på söndagar på klubben. Nu var kl 18) Jag stod där under det riktigt heta dropparna och hade ingen större lust att sluta. Att stänga av vattnet, sträcka sig efter handduken är en liten fight. Samma fight utspelas 3/4 delar av året då klockan ringer på morgonen och man måste vräka täcket åt sidan, och kliva upp/ ner (eftersom jag nu skaffat en loftsäng) i den 18 gradiga kalla lägenheten. Jag avskyr det!

ja, jag vet det är verkligen ett I-lands problem, både det förstnämnda och det sistnämnda.

Kommentarer:

1 turmalin:

skriven

Men vad vore livet utan några rejäla i-landsproblem per dag? :-)

Kommentera här: