Kortslutning

Jag har haft kortslutning i min lägenhet i kväll.  ( I huvudet också) Allt bara lade av. Alla lampor, datorn, telefonen, kylen. (Tur att man har gasspis) Ringde Öresundsbevakning. det stod att man vid akuta fall skulle ringa dom i fall det var efter kontorstid. Jag undrade först i mitt stilla sinne om jag befann mig i en akut situation. Jag kom fram till att jag befann mig i en trött situation. Kanske inte akut. Det är ju ingen jordbävning, eller vatten upp till öronsnibbarna. Men dock en situation.

En kille kom efter 2½ timme. Då var jag hur trött i fötterna som helst. Det är jobbigt att gå och vänta sådär.

Den stora boven i dramat är en gammal, gammal och numera också rent livsfarlig takkontakt. Ska ringa värden i morgon. Den måste bytas. Det ramlar bitar av den. Och vissa trådar visar sig där de inte ska visa sig.

Nu är jag dödens trött.

Sara hittade inte upp i går till min säng strrax under taket. Nu har jag riggat med en planka. Hon höll på att mörda mig när jag visade var hon skulle gå....

Kommentarer:

1 turmalin:

skriven

TACK!! För både rosorna o skumpan!!

Kram!

Kommentera här: