Moomsarna

13469-120

Jag såg Moomsteatern häromdagen. Moomsteatern är en unik teater. Ensemblen består av förståndshandikappade skådespelare. De får en regelrätt lön. Inte "flitpengen" som är förnedrande liten. Nä, en riktig lön får de. Dessutom läser en del av skådespelarna vid Teaterhögskolan i Malmö. De har just läst in 5 högskolepoäng och ska läsa in 5 till. I "Finns det liv på Mars" spelar de tillsammans med normalbegåvade skådespelare. Jag tycker Moomsteaten är megahäftig.

www.moomsteatern.com



Kommentarer:

1 Greta:

skriven

Nej, ingen musikhögskola för mig, ännu, men förhoppningsvis går det vägen nu i vår under sökningarna. Man vet aldrig! Moomsteatern verkar härlig, vet du om det finns något liknande alternativ i Stockholm?

2 turmalin:

skriven

Natti! I morgon är det måndag..borde sova nu..

3 Konstanze:

skriven

Greta: Nä om det finns ngn just i Stockholm vet jag faktiskt inte. Men det ska finnas en teater till i Sverige som i alla fall liknar Moomsteatern.

Turmalin: Ja Bums i säng nu!

4 Kjelle Mooms:

skriven

Hej. 20 poäng då och 20 poäng nu ska det vara. mvh

Kjelle
:-)

5 Konstanze:

skriven

Oj! Förlåt mig. Hur kunde jag ta så fel. Jag ändrar genast! Tack för övrigt för en kanonföreställning.

Kommentera här: