Skor

13469-116

 En annan kulturnattbild fast utan mig igen...det här är strax innan vi skall spela. De båda soldaterna är de som senare misshandlar mig. Killen till vänster  hade två tre veckor på sig att läsa in sin roll. Strongt gjort.

Nu har jag varit hes i en vecka, det beror nog på att jag trodde att dygnet hade 48 timmar under två veckor (veckorna fram till kulturnatten).

Jag köpte ett par skor i går. I barnaffären Ajabaja. jag har så små fötter. (Storlek 35)  De är rätt coola skor. Jag har olikstora fötter och dessutom ett ben som inte når ner till marken, så jag måste lämna in dem först till uppbyggnad. (3 cm) Jag hatar det. I mitt huvud förminskar jag ALLTID dessa tre cm och blir lika besviken över hur mkt tre cm egentligen är-...jag borde ju ha vant mig efter alla dessa år, men vissa saker vänjer man sig inte vid. Så är det bara.

En annan tråkig sak är att jag inte kan börja använda nya skor direkt, de tar ca tre veckor innan de har byggt upp klacken.....

tre par skor får jag bygga upp och köpa per år. Det är inte så mkt. Så man får tänka  till och köpa det som är praktiskt och fungerar i flera sammanhang än bara ett. Så jag sliter verkligen ut mina skor tills det inte finns nått kvar av dem innan jag köper nya....

Intresseklubben antecknar....sorry för ointressant fakta

Kommentarer:

1 turmalin:

skriven

Inte alls ointressant. Livet består ju av en massa till synes små saker. Och det är intressant att läsa om allt.

Vad tyckte du om "Det rena landet"? (På tal om ngt annat)Själv tänker jag att svenska verkar ha varit uppfyllda av ett enormt ego genom århundradena, komiskt och tragiskt samtidigt. Finns mkt att säga om det.

2 Konstanze:

skriven

Det rena landet har jag knappt hunnit öppna, är i det inledande kapitlet fortfarande. Men i dag har jag varit duktig och läst ut de två böcker jag snart skall tenta av så i kväll skall jag läsa den.

Kommentera här: