Jag har en förmåga att snöa in...




Jag har en förmåga att snöa in på saker och ting. Och då menar jag verkligen snöa in. Jag lusläser precis allt jag kan komma över tills det inte finns en rad till att läsa, eller en not att lyssna på....

En av mina första snöa in period sträckte sig under en väldigt massa år.
Jag snöade in på Mozart under nästan 10 år lyssnade jag nästan enbart på denne killes musik och läste alla böcker jag kunde komma över. jag blev en Mozartnörd. Ända tills jag träffa Mr M..som visade mig Sjostakovitj ( som han snöade in på under sin tonårstid) Nu är jag insöad på all klassisk musik tack vare Mr M.

Mozart var inte den enda jag snöade in på, i ungefär 2-3 år följde den egyptiske faronen Achnaton i mozarts fotspår. det var bara lite svårare att få fram fakta om denna snubbe eftersom han blev bannlyst då han regerade...eller i alla fall efter sin död. Han var en av de första som införde Monotism. En-guds-tro. Jag gillade faraonens framtoning, han gillade att ströva i sin trädgård och skriva dikter till Aton (Solskivan som var enligt Achnaton var den ende guden) Han ville måla och skirva dikter i stället för att kriga. han var gift med Nefertiti.

Nu måste jag säga att både Mozart och Achnaton är inte i ropet längre även om ag hyser all respekt och vördnad för dem...jag gillar dem...

Nä...nu är jag insnöad på Nazityskland, Hitler, och allt vad det innebär...

Rätt tvära kast...undrar vad nästa insnöing blir....orkideér?

Kommentarer:

1 turmalin:

skriven

Se där. Nu kom det mer info om Mr M!

2 "Konstanze":

skriven

turmalin: tyvärr är Mr M upptagen. Med en 14 år yngre tjej...attans också.

3 turmalin:

skriven

Usch då. Du borde förstås rikta din uppmärksamhet åt ngt annat håll - om d går.

Kommentera här: