En märklig upplevelse




I går firade jag jul hemma i den by som jag bodde flyttade till som 13 åring från Vasastan till en liten by i sydvästra skåne. Jag firade hemma hos ett par grannar/familj som jag kännt sedan 1987 ca. En stor och härlig familj. Det kändes märkligt att gå förbi det hus som man växt upp och som inte längre tillhör en. Förbjudet område så att säga.  Ja där är hemma, fast det är ju inte hemma längre. Det är någon annans hemma.

På tåget från Malmö till denna lilla by slog sig en son och en pappa ner på sättet mittemot mig. De gick av i den lilla byn som inte längre är den by där jag hade mitt barndomshem. Det märkligaste av allt, var att de båda gick in i det hus där jag växte upp.

Ett märkligt sammanträffande och underlig upplevelse.

PS: det var inte ett slott vi bodde i. Ds

Kommentarer:

1 Pia:

skriven

God Jul kära Therése. Både mamma och J. hälsar till dig! Kramis.

Kommentera här: