Teater 2007

Januari:
Nyårsrevy på Lilla Teatern - Mathias, du har en grym figur där. En klassiker.
Teaterhögskolan i Malmö - Såg tre korta pjäser. Enskilt elevarbete

Februari:
Tosca- Visserligen konsertant. Men Gud i min himmel så bra.
Pudel- ja, den föreställningen begrep jag inte ett dugg av. Men hundarna var söta.
Festen- En bra föreställning som bygger på filmen med samma namn
Performence/Teater Lilith - Gillar inte performence

Mars:
Machbeth- Ingen bra föreställning. Men Bengt Krantz kan sjunga bra spm fan.
Slutspel- Det finns vissa skådespelare som älskar sin egen röst för mycket

April:
Körsbärsträdgården - Bra föreställning. Snyggt slut.
Fedra- Det är en svår pjäs. Och det är modigt att ge sig i kast med den.
Akutintaget- intressanta föreställningar. Kul att se Monica Wilderoth på Malmöscenen igen. Hon är fenomenal.
Elefantmannen- Bra kämpat. Kanske lite seg.
Demonernas port- Kanske inte den mest lyckade föreställningen jag sett. Tyckte synd om skådespelarna som spelade för en nästintill tom salong. SÅDANT är tufft.
Takeaway to Eden- Det är nog denna jag skulle kalla Teater Terriers sista föreställning. Och inte The best of Dallas
Spring- Dansteater, men jag minns inte denna föreställning så värst mycket. Sorry.

Maj
Måsen - Ojämn ensembel.
Amerikansk fotboll - Pinter, och vandringsföreställning när den är som bäst. Intimt och upprörande.
Irma Optimist-  Förvirrad professor i kaosteori med dålig koordination.

Juni
Ingenting alls. Ingen teater överhuvudtaget. Inte ens på TV.

Juli:
Carmen - The Musical - Men andvänd då för i helvete inte Operamusiken. Det krockar fullständigt. Som att höra Christer i Vikingarna sjunga hårdrock.

Augusti:
Dido och Aeneas - Sommaropera i Höör. Med Proffs, barn, Ungdomar blandat. Yehh!!!
Repeteras Fröken Julie- Strindberg kan vara kul. Och varför måste Jean vara en karla-karl och Fröken Julie en späd liten fröken?

September:
Flickan från vilda västern - Puccini är störtcool. han har skrivit en riktig Westernopera.
Oljans tid- Oj vad jag slet med den recensionen.
Farliga förbindelser- Damerna var bäst.
Subfrau- Lotten du rockar fett
Brott och Straff- Ett snyggare scenmord har jag aldrig sett.
Kalla det vad fan du vill- Bra, men lite mer kontrast hade varit önskvärd.
Hitlers barndom - Killarna i Öresundsteatern är ju bara så söta

Oktober
Och utanför ligger havet- Mattias Andersson kan konsten att skriva bra dramer
Elektra Revisted- Den bästa föreställningen jag sett i år.
Zorba- Ja, Marianne Mörck var i alla fall den som var bäst i en ganska dålig uppsättning.
Dr Jekyll och Mr hyde- Jag blev mest irriterad

November
Hjälpsystrarna- En söt föreställning, som barnen på dagis gillade mycket
Potta Långhaka- utomhusteater i November? Jovisst går det.
Distans/ Om Ljuset- Norén kan faktiskt vara kul mitt i allvaret
The Best of Dallas- Tyvärr inte...
Landskap med vapen- Intellektuell pjäs på hög nivå, men intressant

December
Frida K- Helt ok.








Kommentera här: