Det där med kritik

Känns olustigt att sticka till jobbet i morgon. Inget jag ser framemot precis. Pratade med Pappa i dag länge om det som hänt mig på jobbet och om vad som kan vara den bakomliggande orsaken.

Det där med kritik är en svår balansakt. Jag själv är ju i bland kritiker och när man skall skriva något "negativt" i en recension får man välja sina ord på guldvåg...

Jag kom på under mitt och pappas samtal att om man nu måste ge kritik till någon på arbetet, i ett sk uppföljningsamtal eller vad det nu heter så kanske man egentligen skall börja med det "negativa" för att sedan avsluta med det positiva....för det är ändå det man bär med sig ut ur rummet. Det som sägs sist.

Nu satt jag hela tiden under vårt samtal på jobbet och väntade på det där lilla Men:et..och det kom ju med besked....

Jag pratade med en god vän i dag. P. Som är i sitt yrke har jag fattat det som en slags arbets/projekt ledare. Hon bekräftade min teori om när man har samtal med medarbetare att man aldrig skall sluta med det negativa. Utan börja med det för att sedan gå över till det positiva....dessutom är ordet MEN bannlyst...

Jaja, i morgon är det jag som ligger lågt och håller käft. Hela tiden. Håller med.....


Kommentarer:

1 Anna Jonsson:

skriven

Hehe

2 Konstanze:

skriven

Anna J: Hehe??? Känner jag dig?

Kommentera här: