Det ryktas om storfrämmat



Jag kan nog säga att jag är en rätt tålmodig människa. Få saker får mig att råka i panik. Men i går så kände jag nästan att det kröp i kroppen på mig. Sådär vid 16-tiden då mörkret började falla ute. Jag fattar inte hur man skall stå ut med i alla fall 2 så kallade vintermånader till. Och detta mörker....jag pallar inte med det längre. Jag tycker faktiskt att det börjar bli obehagligt. Riktigt obehagligt. Någon vinter har det ju inte varit, vi hade lite snö i luften som virvalde omkring den 4 december, men det lade sig aldrig. Sen har det bara varit gråmulet, blåsigt och regnigt. Vissa dagar har glömt bort att visa sig utan gått från mörker, genom mörker, till mörker.

Och nu ryktas det att det ska bli lite vinter, i början av nästa vecka. 0 - 5 minus. Jag menar, har vintern inte behagat att komma innan, så kan den faktiskt ta och vänta till nästa gång. Visst "Fint folk kommer alltid sent" men hallå...nån måtta får det väl ändå vara på det där med att komma försent. 5-10 minuter är okej, men en månad?...

Jag vill ha sol, sommar och piratbyxor....NU


Jag fixar inte mer blöta, kalla fötter, frusen benmärg och våta vantar. Vill inte.

Kommentarer:

1 P:

skriven

Förhoppningsvis missar den "flighten" och därmed påhälsningen.... är man försenad,behöver man inte komma alls...eller...snön iaf :)Önska kan man ju alltid. Sommar...koooooooom!!

2 turmalin:

skriven

Jag längtar också efter att denna långa mörka vinter ska ta slut. !!!

3 P:

skriven

Den kom fram oavsett sin försening.Är en annan försenad så missar man ju allt,men bara för att snön är försenad,så kommer skiten ändå.MER än nödvändigt dessutom....grrrr

4 Konstanze:

skriven

Inte här. Än. Men den har hotat med sin ankomst i alla fall.

Kommentera här: