Manusarbete



Förr-förra gången jag bearbetade ett manus så var det i Toscana. I Italien. Hemma hos regissörens Mamma. Jag hälsade på regissören, hans fru och hans mamma under tio dagar. På dagarna bad, marmorberg och på kvällarna god mat och manusbearbetning.

I kväll skall jag hem till MG, det är vi som skall göra den där pjäsen om krismötet mellan Gd och Djävulen. Tre sidor har jag pillat ihop. I kväll hoppas ja att vi tillsammans kan pilla ihop fler.

Men det är skillnad på ett toscanskt Italien med slösande soml och varmt hav mot ett regnigt och blåsigt och grått malmö....Lite i alla fall.


Kattskrället hoppade ut genom fönstret i går, efter det att hon hörde en annan katt vråla. Katten på gården måste sagt något oerhört kränkande, för det tog ca två sekunder för Sara att springa genom lägenheten, ut genom fönstret och råka i slagsmål med den andra katten. Sara hatar annars att gå ut. Att gå ut är av ondo. Men arga katter får rivet skinn. Sara haltade hela kvällen på sitt ena ben, och morrande/fräste så fort jag ens såg åt hennes sida.
I dag spann hon dock lite när jag klappade henne. Men jag har inte sett henne gå än...

Kommentarer:

1 turmalin:

skriven

Så KUL det låter att få skriva ett manus.!

Kommentera här: