Solen den sken....

13469-158

Solen sken i dag. På morgonen vaknade jag mer lätt till sinnet än jag varit på länge. Anledningen var nog två saker. Solen sken, och jag skulle in till Lund och repa.
Kan man tänka sig, in i en "blackbox" i flera timmar och manglas av en regissör och en förhörsledare. När solen äntligen behagar att visa sig för första gången sedan "nittonhundrafrösihjäl"
Men....allt för konsten.

Repetitionen gick bra. Faktiskt. Eller rätt bra. En scen gick inte alls. Överhuvudtaget. Tappat allt i den scenen. Men det avr ett tag sedan vi körde den. Ananrs är det nu det roliga börjar. Grovjobbet är klart. Nu är det finsliperiet-
- Sitt ner, fram tills du säger den repliken. Eller  Ta en klunk kaffe, stirra ut henne innan du gör si eller så-
Alltså den där regin som förhöjer pjäsen och förstärker den. Finsnickeriet. Impulsgivandet och tagandet.
Det är bra att J kom in som regissör. Första gångerna hade jag världens prestationsångest. Jag känner ju J sedan 12 år tillbaka. Han är den som gått teaterskolor och arbetar som skådespelare. Inte jag. Så det var klart att man hade lite prestationsångest och presterade inte särskilt bra i början. Nu känns det helt okej. Jag har inget "krav" från mig själv längre på mig själv. ( Mer än att jag skall vara bra, sann och ärlig i mitt spel) och kan således också spela ut. Men det är lite till kvar än.

Kommentarer:

1 turmalin:

skriven

Hej! Jag ser du kan komma in och skriva på din blogg. Jag kommer inte ens in på min, nu har visst blogg.se ändrat mitt lösenord, men de skickar det inte till min mejladress.
Gissa om det är nära jag byter blogg. Grrr. Vad gör man?

2 Konstanze:

skriven

turmalin: Aha! Så det är det som är felet med min blogg också? Jag ha rvarit tvungen att skriva in lösenordet flera gånge rnu. Jag skickade efter det- har du fler e-mailadresser? I sådana fall kan de ju ha skickat den till den adress du har/hade när du skaffade bloggen??? Maila dem annars och fråga.

3 turmalin:

skriven

Jag har mejlat asen flera ggr, men de skickar inget nytt lösenord, och mitt gamla funkar ej. De vill visst inte att jag ska fortsätta blogga..
Väntar ännu på meddelande från blogsoft, eller vad fan de heter. (ursäkta svordomen)

Natt!

4 Konstanze:

skriven

Konstigt!
Jag hoppas att det ordnar sig. Jag vill ju läsa din blogg ju.

5 turmalin:

skriven

MYCKET konstigt det tof sådan tid.

MEN för 10 minuter kom lösenordet äntligen. !!:-)

6 shamanen:

skriven

Kära du!
Tack för dina varma ord - jag återkommer med info när jag har sådan..
Har kollat igenom er teatergrupps hemsida - det verkar jättefint!! Synd att man inte bor i närheten precis...då hade jag kommit på stört!

roligt att läsa om dina olika tankar kring detta med teater! jag sysslade mycket med allehanda sådant för ett antal år sen - dina tankar känns därför bekanta och intressanta!
kram!

Kommentera här: