Kommentarer på jobbet

Fick en rätt lustig kommentar i dag på jobbet.
En av arbetskollegorna kom till mig och ville ha hjälp med limdurken. Hon fick inte upp den. Jag trixade och mixtrade en stund med en sax, vred sedan runt korken och vips så var durken öppen.

- Du är bra stark du för att vara så liten och klen

var kommentaren jag fick.


På rasten satt jag vid datorn, tanken var att trycka ut ett par scenfoton. Jag ondgjorde mig över att datorn inte verkade vilja läsa av min CD. Varvid jag får en mkt syrlig kommentar från en kollega:

Ja, men ni tryckte ut väldigt mkt bilder du och C innan.  ( Det vill säga Fröken Julie-bilder)  Det kostar faktiskt pengar.

Detta säger hon utan att ens titta på mig.

Jag svarar henne att jag faktiskt betalade chefen 100:- för 5 bilder. Och att det blir 20:- /bild och att det är rätt mkt, och att jag givetvis betalar för mig även denna gång.

Hon svarar inte ens, inte heller tittar hon på mig, utan fortsätter att ondgöra sig över hur mkt det kostar att skriva ut bilder och att hon köpt en skrivare hemma och den kostade si och så och fotopapper si och så.

(Till saken hör att jag tryckte ut bilderna på vanligt sketet A4-papper)

Jag tror att jag skall ta ett samtal med damen i fråga, hon har ngt emot mig. Och det är väl lika bra att hon spottar fram det i stället för att ignorera och sådant.

Kommentarer:

1 Leffe:

skriven

Tyvärr missade jag sista föreställningen. Var på instruktörskurs i yoga över veckoslutet. Roligt att du får så många glada tillrop över din rollgestalt.



Det där du skriver om kommentarerna på jobbet låter väldigt trist måste jag säga. Det är så tråkigt när man på en arbetsplats sprider dåliga vibbar och när man är ute efter att såra varandra. Ingen kan ju vinna något på det. Det finns ingen kollega eller någon annan du kan vända dig till för att försöka starta en förändring på ditt arbete? Det är ju en arbetsplats och ni har ju också ansvar för att barnen mår bra och att de upplever en trygg och harmonisk stämning mellan er vuxna när ni har hand om barnen. Det borde ligga i allas intresse att skapa en gott arbetsklimat! Har ni tillgång till någon beteendevetare på företagshälsovården ni skulle kunna ta hjälp av?

2 Daniel:

skriven

Bara va modig å sätt henne på plats!

Kommentera här: