Romarriket och repetitioner



Var trött som en gnu i går. Vaknade ändå runt 8. Så nu har jag hunnit utfodra katten, äta frukost och betala räkningar. ( En styggelse mot den kreativa själen och ett hån mot plånboken)
I dag skall vi ha ett första genomdrag av Fröken Julie. Det är en månad kvar ungefär till premiären.
Det första genomdraget är ett prov på hurman ligger till, och det brukar gå ganska dåligt. Men det ger en klar linje i alla fall om hur det hela kan tänkas se ut. Och vad som behöver putsas.

I kväll skall jag se Institutets första föreställning. Den kritikerhyllade och högt älskade Teater Terrier finns inte länre. I stället uppstår en annan slags grupp med andra medlemmar. (En forna terrier medlem är med) Om man skall tro föhandsrepotagen så lär denna nya grupp ställa till det ordentligt i teatervärlden. De kommer nog att hats lika mycket som de kommer att älskas.

Jag skall alltså recensera deras första föreställnin som är SJU timmar lång. SJU timmar. Föreställningen har skrivits under tre veckor och sedan repeterats under tre veckor.
Vi får se vad det blir för något.
Jag är nyfiket skeptisk.
Och jag tror inte att det blir så påklätt som på bilden ovan.

Kommentarer:

1 MH:

skriven

Tjena mittbena. Vore kul med en kommentar om föreställningen du såg. Eller en länk till nr.se- recentionen när den är aktuell. Jag har också skaffat blogg, kolla in den vettja. - Lillebror.

2 Luren:

skriven

Lycka till på genomdraget. Jag kommer att följa dig fram till föreställningen:)

3 Konstanze:

skriven

MH: länken till min recension har jag lagt i kommentatorsfältet på din blogg

Luren: Så trevlihgt, så kul. Du kan ju kolla in teatergruppens hemsida.
www.teaterapa.se

4 MH:

skriven

Tack för länken! Bra recention. Särskillt att kalla dem pubertala! He he.

5 turmalin:

skriven

Sju timmar...herregud..en hel arbetsdag långt.

Kommentera här: