Gult

Jag färgade håret i november. Jag fick för mig att jag skulle se sexig ut i brunt hår. Först färgade jag det i en färg. INGEN reagerade överhuvudtaget. Jag som tyckte att jag hade varit modig så märkte ingen någon skillnad. Själv var jag inte så nöjd. Jag såg mer ut som en askopp i huvudet. Så jag gick tillbaka till frisören och köpt en ny färg som jag lade på hemma. Nu blev det väldigt mörkbrunt/rött. Kastanjebrunt typ.
Nu i januari började den gamla färgen allt mer transponeras till rött. I scenljus såg det oranget ut.  ( Dessutom såg mitt ljusa hår som började synas här och var se grått ut i stället för blont.) Så kunde man ju inte ha det, så jag gick på en sk avfärgning eller avrensning. ( Det luktade så jäkla skarpt att kan fick hostattacker) Nu är jag ultrablond med inslag av gult. Ungefär som ett cigarettpaket gul blend från 70-talet...


Ungefär så här ser jag ut i håret Det är inte JAG på bilden
Tänk er det blonda lite mer vitt bara

Kommentarer:

1 WilmaWild:

skriven

Jadu, hårfärg är lömskt. Speciellt när man färgar om det. Men det är trots allt världsliga ting. Jag var hos dottern idag som efter en veckas frisörutbildning klippte mina toppar och tonade mitt hår mörkbrunt (ännu en nyans mörkare än sist). Sen fönade hon och fixade som värsta proffset! Jag blev nöjd.

Kommentera här: