Latmask



Inte riktigt såhär våldsam är jag när jag återvänder till mitt arbete i morgon. På förkolan i Malmös mindre bemedlade områden men desto mer socialt belastade.

I dag har jag varit lat. Lat och hopplös. Jag visste inte ens att solen sken i dag. Jag satt och skrev en recension i dryga tre timmar. Eller något sådant. Den enda aktivitet jag utfört var när jag gick runt i lägenheten likt en Professor Balthasar för att fundera på hur jag skule formulera mig. I och för sig fick jag en promenad när jag gick och panta mina pantburkar i pantmaskinen. Det blev nästan 100 kr. Som jag köpte ingredienser till Korv Stroganoff för. Med grädde. Jag är hopplös.

Staty i Los Angeles, USA

Men å andra sidan. Jag är rädd om de få kilon jag har. Och dessutom har jag fått herpesutbrott på läppen, och förkylningsblåsor i truten. Så det är lite synd om mig faktiskt. Och utan kärlek står jag. Så det är riktigt jäkla synd om mig. Så därför har jag grädde i maten.

Staty vid Tuebingen Universitet, Tyskland

Jaha...jaja...alla satyer är ju bra, på sitt sätt. utom de dåliga. Men konsten är fri. Bortom logos. Eller nått.

Kommentarer:

1 turmalin:

skriven

Jag tror inte alls du varit lat. Du verkar tvärtom vara den flitiga sorten. Kul bilder förreten!

2 Elinleticia:

skriven

Var finns dom där statyerna? Helhärliga.

3 Konstanze:

skriven

Elinleticia: Den sista står tydligen utanför ett universitet i Tyskland. Jag gogglade på bilder med ordet roliga statyer (tror jag att det var) och då dök dessa upp på en blogg.

4 Pia:

skriven

Stackars du. Men blåsor i munnen finns det en fiffig salva för på Apoteket. Den heter Aftamed eller nåt liknande. Jag provade den sista jag hade förkylningsblåsor i munnen och dom försvann på ett dygn i stort sett. Vete fasen hur det funkar, men funkar gör det. Coola statybilder!

Kommentera här: