En lång dag.

























Klockan tio var vi vid teatern. Fraktbolaget skulle komma någongång mellan 11-13. Men för att vara på säkra sidan så var vi där vid 10. Åt frukost på den solheta trappan till teatern. Och spanade. Aldrig har man sett så många lastbilar. Och aldrig heller så många DLS eller vad det nu var för intialer på fraktbolagets lastbilar. Nåja till slut kom i alla fall en barsk tjej med stora armmuskler. Hon hade nog aldrig varit med om något sådan här tidigare. För oj vad hon pustade och stönade och ojade sig.. Det var lite pinsamt, men vi hade packat så gott vi kunde. Det är inte så lätt att packa ner stora kulisser precis. Hon frågade om det inte fanns någon scenografi i Riga som vi kunde använda oss av. Tror inte att damen har varit så mkt på teater. Man förvånas i bland över saker man själv tar som självklara inte alltid är så självklara för andra. Man får akta sig så att man inte fördummar andra bara. Nåja, nu är i alla fall scenografin och rekvisitan i väg. Nu är det bara att hoppas på att den kommer fram som den skall. Det är väl den största oron.

Skånskan hade lovat att komma klockan 13, så innan dess hann vi städa teatern ordentligt efter oss. 13:05 var vi färdiga och satte oss att vänta på tidningen. Efter en stunds väntan och lite ringande kom en stressad journalist en timme efter utsatt tid. Men det var i alla fall en herre som var intresserad. Här är länken till artikeln:
http://www.skanskan.se/apps/pbcs.dll/article?AID=/20080731/NYHETER/852575493/1012

Sydsvenskan hade för mycket att göra för att ägna oss någon uppmärksamhet. Det fick bli en kort-kort intervju i telefonen med producenten Hanna i stället.

Strax efter halvtre gav vi oss av från teatern och till målet vi alla suktat efter hela dagen. Havet och Stranden. Jag har blivit en inbiten kallisbadare och föredrar det stället än själva stranden. I alla fall här i Malmö. Men vad gör man inte för sina kamrater? Vid 17 var jag så hungrig att jag bara var grinig, tystlåten och tjurig. Och trögtänkt. jag följde med "Jean" och handla lite grillad kyckling och annat. Drack en festis 6 dl på mindre äm 5 minuter. Måste ha varit törstig.... Satte oss sedan ner vid havet på gräset denna gången och åt. Sen ville jag hem. "Jean" också. Vi höll på att missa buss nr 3 som både han och jag kan ta. Men i dag var det en busschaufför som var sänd från himlen, han stannade bara så där på gatan mellan två stationer så att vi kunde kliva på. En sådan guldklimp!!!

Nu sitter jag här i soffan har lite kramp i högerarmen, den värker i alla fall i musklerna. Om en timme skall jag gå på bio.

Kommentera här: