Tropiska nätter

Jag vet att jag är rätt ensam om det. Det är inte många som gillar det. Och visst det är en aningen svårare att sova. Men dessa tropiska nätter där temeperaturen inte dalar under 20 grader under natten är speciella. Jag känner mig speciell. Det känns speciellt att mitt i natten kunna gå i linne och Shorts utan att frysa. I Sverige. Att kunna ta sig ett nattdopp om man vill. (Utan att frysa nämnvärt)Jag blir lycklig och glad nästan förälskad när det är tropiska nätter i Sverige. Det är som om batterierna som man skall klara sig på under vintern även laddas under natten. Man får en extra portion energi, protein. Ja kalla det vad du vill. Och då gör det mindre att täcket känns en aningen för varmt. man får väl göra som när man besöker Södra Europa på sommaren bara ha ett lakan som täcke. Så ser ni en blondin med solblekt hår strutandes runt med ett fånigt leende på läpparna med Shorts och Linne mitt i natten så är det bara jag.

Kommentarer:

1 Thomas:

skriven

2 Thomas:

skriven

Ibland gör datorn inte som jag vill. Därav två inlägg.:)



Det är skönt att njuta av den tropiska nattens värme, och att sova med bara lakanet går ju utmärkt. Så jag klagar inte jag heller. Njut så länge det går och ladda batterierna inför tråkigare årstider. Det tänker jag göra.

3 Kupka:

skriven

Jag sover alltid endast med lakan under sommarhalvåret. Det blir alldeles för varmt annars. Så visst funkar det! Jag håller med, tropiska nätter är magiskt. Jag räknar ner dagarna till semestern (ska tjuvstarta med att ta semester även på fredag, sen väntar 4 härliga veckor).

Kommentera här: