En lista, en utmaning.

Det var ju ett tag sedan jag var aktiv i någon lista. Så blev jag utmanad av en utmärkt scenkamrat och skådespelerska. Sandra. Så vad annars att göra, än att anta utmaningen.

Fem saker som finns på din Att-göra-lista idag?

1. Arbeta på mitt underbara jobb med alla lyckliga och glada människor.
2. Tanka mopeden
3. Betala räkningar
4. Duscha
5. Borde skriva på manuset till Kallocain men jag vet inte om jag har lust.

Vad gjorde du för 10 år sedan?
den 24 Juni?
 
Jag var extremt kär i en kille, det var han som i början uppvaktade mig för att sedan dra in metspöt när jag nappat. Så jag var olyckligt kär,hade precis skrivit ett brev, ja handskrivet till honom där jag förklarade vad jag kände för honom. Just denna dag var han inte hemma utan på landet så jag gick väl omkring och inte hade så mkt annat i tankarna och fjärilar i magen. Och nä, tyvärr blev det aldrig vi två. Han bor nu med en 14 år yngre dam, har köpt hus och fått en liten tös.


-Ställen du bott på?

Helsingborg när jag föddes.
Kammakargatan, Ringvägen och Västmannagatan i Stockholm.
Under ett år bodde jag också i ett familjehem, barnhem samt en elak fosterfamilj. ( jag var runt 4-5 år, så jag minns inte så mkt)
Örtofta
På folkhögskola i Önnestad.
I en extremt liten etta i Lund.
Malmö. ( Är inne på min femte lägenhet)


Fem saker du skulle göra om du var biljonär?

Betala av alla mina skulder.
Köpa en lägenhet exakt sådan som jag vill ha.
Ge brosan en rejäl slant
Ge päronen en rejäl slant
Ge vänner rejäla slantar
Investera i aktier.
Ge Lilla Teatern en rejäl slant så att vi får vara kvar.
Sluta jobba på surmulestället.
Skänka pengar till typ Röda Korset, SOS barnbyar osv.



-Fem personer som ska svara på samma frågor:

1. Kupka
2. Forma
3:Elinleticia.
4. Turmalin
5. Livet från sidan av
6.

Kommentarer:

1 Thomas:

skriven

Jag antar att det var jag som avsågs i utmaningen, så jag antar den.. :)



2 forma:

skriven

Fem saker som finns på din Att-göra-lista idag?



1. Lära mig alla nya saker på nya jobbet dag två.

2. Umgås med sonen och frun

3. Data lite

4. Tv-softa

5. Läsa och sova tidigt



Vad gjorde du för 10 år sedan?

den 24 Juni?



Exakta datumet för tio år sedan är helt omöjligt, men på året...

Flyttade ned från Stockholm till Malmö till en etta på Nobeltorget, festade och levde rövare samt gick på Folkuniversitetets fotoskola (98 eller 99)



-Ställen du bott på?



Stockholm, Örtofta, Önnestad, Lund, malmö





-Fem saker du skulle göra om du var biljonär?



Betala av alla mina skulder + min frus skulder

Köpa en lägenhet eller hus.

Fixa körkortet

Ladda sonens sparkonto

Ta en lång skön semester





3 Kupka:

skriven

Utmaningen antagen. Min lista finns på min blogg.

4 turmalin:

skriven

Fem saker som finns på din Att-göra-lista idag?



1. Tvätta

2. Laga mat

3. Göra rabarberpaj

4. Läsa

5. Hoppas på det bästa







Vad gjorde du för 10 år sedan

den 24 Juni?



Oj, vad svårt att minnas exakt vad jag kan ha gjort den dagen, det var nog en helt vanlig dag den 24 juni 1998. En vanlig dag är dock en dag jag gärna gör om. Jag älskar vanliga dagar. Dramatik är inget för mig.







-Ställen du bott på?



Alltid norrut. Både i städer och i en liten by.





Fem saker du skulle göra om du var biljonär?





1. Köpa ett hus till mina närmast anhöriga på en fantastisk stor och naturskön tomt. Plus köpa ALLT annat de skulle vilja ha.



2. Köpa mig ett eget hus på en lika fantastisk naturtomt med havsutsikt. Betala av lån. Köpa ny bil. Skaffa ett bra garage.



3. Köpa en massa musikinstrument, några flyglar, en cembalo, flera blåsinstrument m.m





4. Bygga en egen studio med inspelningsutrustning. Hyra in ljudtekniker m.m



5. Resa runt på lite inspirerande musikresor, gå på en massa konserter runt om i hela världen, köpa mig ett privat bibliotek och en ö i skärgården och varför inte ett par båtar också...sedan vete sjutton hur mycket pengar som finns kvar:-)

Kommentera här: