Repa som idioter



Det börjar närma sig med allt större hastighet. Premiären. Och vi har en bra bit kvar tills att det blir en bra föreställning. Tills det blir något att visa upp. Något att inte skämmas över.
Jag spelar dock bara en liten roll denna gång. jag är bara med i slutet och i början. den pjäs vi skall spela är, vilket jag också tidigare nämnt är Fröken Julie.  Jag spelar Kristin, en gudstroende kokerska som är förlovad med uslingen Jean.

I kväll skall vi repa, ha ha, en lördagkväll. Då är man en plikttrogen amatörskådespelare. Eller en idiot. Kanske bådedera. Men regissören ville ställa in kvällens rep, det ville inte vi. Så så fick det bli. Efter repet går vi och tar en öl tillsammans, eller en cola för min del.

Dagen skall ägnas åt att klura på en recension, och att städa och att slappa lite.

För er som är intresserade kolla in vår hemsida om föreställningen
www.teaterapa.se

Bilden ovan är tagen av den extremt begåvade och kunnige proffesionella fotografen PAUL STRÖM

Kommentera här: