Glädje

Portrait of a Young Girl Laughing, Djenne, Mopti, Mali Photographic Print by Ariadne Van Zandbergen



Två unga tjejer står vid ett tombolahjul. En av tjejernas lampa indikerar på att hon vunnit.
Hon hoppar upp och ner av glädje:

-jag vann jag vann!
- Tyvärr vann du inte de stora priserna ( dvs stora chokladkartonger alla XXXXXL) utan den här.
Tjejen i ståndet håller fram ett litet gosedjur.
- Strunt samma! jag vann ju
Den unga tjejen har ännu inte slutat hoppa.

Ingen dålig förlorare där inte.

Kommentarer:

1 Sandra:

skriven

Känner igen mig där. Jag vinner nästan aldrig något. Men en gång på Liseberg vann jag en liten påse bilar. Har aldrig blivit så glad och var säker på att min tur skulle börja komma, men nä... Icke. Har nog aldrig vunnit något sen dess. Typiskt... Det var nog 5 år sen!

Kommentera här: