Mindre än en vecka kvar



Mindre än en vecka kvar till premiär. Bilden av lugn är bara ljug.
Det är allt annat än lugnt. Men det är i alla fall bättre nu än det var för ett par dagar sedan. I går löste vi övergångarna i alla fall mellan scenerna. Men vi har inte haft något genomdrag än.
I går var det en gästande grupp på scenen dessutom som blev skitförbannade på att vi stövlade in i köket och fixade lite käk. I kontraktet står det att de hur SCENEN inte hela teatern. köket får de dela med oss.
Just nu verkar det som om jag bara är i konflikt med allt och alla. Jag hatar det.

Kommentarer:

1 turmalin:

skriven

Du är inte i konflikt med allt o alla. Men jag känner igen känslan..

2 Leffe:

skriven

Är det Kallocain ni har premiär på? Vad är din roll närmare bestämt i pjäsen? Fortfarande är det närmsta jag kommit Kallocain en tub Xylocain vi har i medicinskåpet härhemma. Tar man en dutt Xylocain på tungan så domnar den bort. Det var faktiskt så man kom på detta läkemedel - en oväntad upptäckt när någon med alltför liten självbevarelsedrift smakade på de nya kemikalierna som tillverkats. Kemisten som var sitt eget försöksdjur!

3 Konstanze:

skriven

Jag spelar polischefen Karrek. I boken får man en bild av Karrek att han skulle se ut som Tenniskungen ungefär. Du vet, lång, smal som en sticka, lite knarrig så där. Men eftersom jag inte är A) Man, B) Lång C) Knarrig så får det bli en kort polischefinna istället. En ondsint sådan.

4 Konstanze:

skriven

Och för att svara på din fråga: Ja, det är Kallocain vi har premiär på.

Kommentera här: