Mamons tempel





I dag träffade jag ...låt oss kalla honom efter den rollfigur han kommer att spela i Kallocain. 135:an. En förutsatt fika fick bli en lunch på triangeln, sen letade vi efter en mössa till 135:an. Jag hittade en rätt snygg jacka som kostade runt 999:-
Fattar inte varför funktionella kjackor på Stadium skall vara så skrattretande dyra.

MediaMarkt har öppnat i Malmö. Eller utanför malmö. Nånstans mellan åkrar och motorvägar. Både jag pch 135.an var nyfikna på var det var ochhur det såg ut. Så vi åkte dit. Vi tog den gula bussen mot Dalby och hoppade av nånstans där mellan åkrarna och motorvägarna. Men hur fanken skulle vi sedan gå. Det var ett mysterium. Så vi vankade i gräset vid alla möjliga påfarter och avfarter. Farlig jo. Förbjudet kanske. Vi kände oss som två barn ute på äventyr. Lite läskigt sådär. Men vi måste ju i alla fall ta oss framåt.

Nåja efter ett traskande på ställen där man nog inte skall traska egentligen kom vi in till Mediamarkts område. Och ja, vad skall man säga? Musiken var högre än hög, det delades ut korv till höger och vänster, folk var som gamar och försäljare som blodtörstiga iglar. Alltmedan ngn skrek i en mikrofon om att handelsbanken var på plats så det vara bara att låna låna låna.

Mammons tempel?
Oja.

Vi stod bara ut en kort stund jag och 135:an. Jag kom hem med ett dataspel ( Ceasar IV) som funkade komsi komsa på min dator. Och en film med Stellan Skarsgård. ( Godafton herr Wallenberg)¨

Vi upptäckte sedan att man faktiskt kunde ta en stadsbuss ut till mamons tempel. Så vi slapp i alla fall gå våghalsiga promenader längst det gröna ingemansland som uppstår mellan vägar, motorvägar och på och avfarter.

Det blev som sagt ingen jacka i dag. jag ansåg att det var för dyrt. och vad gör jag min jäkla blådåre. Jo i kväll har jag snickrat i hop en läcker fotobok med 40 stycken sidor där jag lagt upp foton som jah har tagit. Inbunden är det och allt.
750 spänn kostar det.

Jaja. Fryser jag i höst så kan jag alltid bräna upp boken vid en lägereld så får jag i alla fall lite värme.

( Men det är ju faktiskt lite kul att ha de bilder man är rätt nöjd med i en bok med svart bakrgrund ram och tjockt fint papper å allt)

Bilden ovan är just en bild jag tagit med i boken)

Kommentarer:

1 Thomas:

skriven

Man måste kunna unna sig, även om det blir dyrt ibland, och ja, det är kul att ha bilder man är nöjd med i tryggt förvar bortom den digitala världens osäkerhet. Jag vet för jag har gjort likadant.

Kommentera här: