mobilpratande drullar

Hitills har det inte hänt några större grejor med motopeden arne. Mer än att jag råkade tappa den en gång i marken. Men i dag hände det en grej. Vid ett rödljus. Jag stannade ca 2 meter bakom en bil. Som helt utan anledning plötsligt börjar backa. Att backa med en bil är lätt. Att backa med en moped är svårare. Så bilen bakade rakt in i mig och min moped. Krakelibang sa det och så gick stänkskärmen av ca 2 decimeter. Kul.

Mannen steg ur, men slutade knapapst snacka med sin kompis i telefonen. Ursäkta sa han, jag såg inte, du stod så nära.

- Jaså svara de jag. Men jag stod 2 meter bakom dig. Titta bak nästa gång du backar.

- Jaja svarade han och ryckte på axlarna. Men det där var inte så farligt. Den gick ju inte så sönder så mkt. Det där kan du klistra fast.

- Jo tack svarade jag: Men Mopeden är faktiskt helt ny.

-Jaha, förlåt då sa han och återgick till samtalet i telefonen och satte sig i bilen för att köra i väg-

Hur gör jag nu?
Och vad kostar det att få dit en ny stänkskärm?

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Ett jäkla sätt. Det är faktiskt smitning.



Testa och se om du hittar något som passar din moped på www.mohlins.se

Om det är till någon tröst så gjorde jag nästan samma sak igår. Jag glömde totalt bort att ta hennes namn och försäkringsbolag..... hon tog däremot mitt namn, för om skuldfrågan är vi oense.

2 Sandra:

skriven

Men vafan! Vilken fucker! Och du tog inte hans bilnummer? Det går ju ändå på försäkringen. Bara det att det blir din försäkring i stället för hans... Din självrisk i stället för hans...

3 Konstanze:

skriven

Sandra: Nä allt sådant glömde jag. jag skall ringa försäkringsbolaget på måndag och se vad de säger. En ny stänkskärm kostar runt 800:- det är inga astronomiska summor. Men trista.

4 turmalin:

skriven

Hej Konstanze! Tittar in denna kulna kväll. Dum gubbe i trafiken, du borde krävt att han köpte ny stänkskärm.

5 Konstanze:

skriven

Turmalin: Jo jag vet. Men han var större och starkare än mig. Och jag var fördomsfull. Och vågade inte riktigt tjafsa för mkt. dessutom avr jag osäker på vad som gällde.

Kommentera här: