Torup En Söndag i Sena september



I bland blir inte dagen alls som man planerar den. Utan något helt annat. Sådant är kul. I dag hade jag tänkt efter att ha pulat färdigt med recensionen åka till Ystad och hälsa på mina högst vördade föräldrar som jag inet träffat sedan Juli nångång. Vi har dock pratat i telefonen vid ett flertal tillfällen så riktigt urilla är det inte.

Eftersom jag skulle till Ystad fick teatermötet i Lund utebli.
Men helt plötsligt bled Ystadresan inställd och att åka till Lund var för sent. Så vad att göra. Jo jag och motopeden tog oss på diverse irrvägar till Torup. ( Det var inte urenkelt att hitta dit då några glada ungdomar ändrat på skyltarna så att de pekade åt fel hål. Ja jag körde på cykelbanan med motopeden, fy på mig, men definitivt inte i 45 km/h snarare 25 och när där var folk ca 10 km/h.

Nåja efter en timmes körandes fram och tillbaka hit och dit var jag i Torup. Hemfärden blev en lika stor irrfärd där jag körde i cirklar vi början under dryga halvtimmen innan jag hamnade rätt. ( Cykelvägar är väldigt dåligt skyltade, det gäller att gissa och gå på magkänslan till större delen)


Nåja, det blev en del fotograferande i alla fall.
Bilden ovan och dessa under är några av dagens alster.

             

( Alla bilder har jag tagit, således är det jag som äger bilderna, vill ni låna dem, fråga först.)

Kommentarer:

1 Thomas:

skriven

Det blev fint som vanligt. Jag är särskilt förtjust i bilden på kullandskapet längst upp till vänster.

2 Kupka:

skriven

Du blir bara bättre och bättre i ditt fotograferande. Har du skickat in bilder till någon fototidning?

3 Konstanze:

skriven

Kupka: Det har med omginingen att göra också. Men jag hoppas att man utveckals också. Nej, jag har inte skickat in till ngn fototidning.

4 turmalin:

skriven

Du är ett proffs nu!

5 Elina;):

skriven

hejhej!

Kan jag få låna en av dina bilder? Just love them<33

Kommentera här: