En rapport bara


(Bilden är tagen av mig vid Kyrkö Mosse, en gammal bilkyrkogård)

Ni skulle ha varit med i Onsdags. Vilken påskfest vi hade på jobbet med ungarna. Det var fullt ös. 25 ungar och en drös vuxna levde och röjde, banka i borden och sjöng medan vi åt!!
Alla var glada...lite skillnad från förra stället minsann.
I går 8 barn fyra vuxna. Alla gick runt och smådonade här och var. Barnen höll på var och en med sitt, de vuxna med sitt. Småprat och mys. Harmoniskt. Och väldigt mysigt.

Dock...i natt...kli i halsen, jag hatar kli í halsen, det får mig att reflexmässigt gå omkring och svälja hela tiden, vilket isin tur får magen att bli som en uppblåst ballong av all luft,.
Just inkörsporten till en förkylning hatar jag....men den är väntad. Jag har arbetat ca 1 månad nu på det "nya" stället och förkylning eller dyl brukar komma ca 2-4 veckor efter det man börjat. Det är lagen om nya bakterier...

I dag skall jag ta mig till Simrishamn tillsammans med J.Vi har en vetenskaplig rapport att skriva. Om vår grupp Aktion Direkt. Och eftersom vi båda har ett skånekort tänkte vi att vi tar oss någonstans i skåne där vi inte har varit. Så valet har förmodligen fallit på Simrishamn...

ja vi är galna.

Kommentarer:

1 Thomas:

skriven

Nej, jag tycker det är en mycket vettig idé. Ha en riktigt bra dag!

Kommentera här: