Hög som ett höghus

Jag grämer mig lite att jag aldrig fick eller tog möjligheten skall jag nog säga, det är ju bara att ta tåget att ta mig över sundet för att se Köpenhamnsoperans uppsättning av Guilio Ceasare av Händel. Desto bättre är att jag har införskaffat den på DVD, så nu har jag plågat grannarna med att sätta på Tuva Semmingsen på högsta volym och skråla med som en katt i Mars. *skrattar*
Det är är banne mig opera när den är som bäst. När den sätter sig mitt i solar plexus och du slutar att andas för en stund för att inget míssa. Och efteråt nästan är berusad av lycka.I alla fall hög som ett höghus. Så kan den klassiska musiken/operan påverka mig. Och jag är faktiskt glad och stolt över att jag har fått lotten att just gilla denna sortens musik. För den är megahäftig.

Kommentera här: