Kulturnörden talar icke...utan skriver

I torsdags blev jag trött. Så där omänskligt trött. Och massor hade jag att göra. Så jag tog kompledigt i går. Det behövdes. Jag behövde en dag att bara vara. Att ta det lugnt med mina recensioner. Hälsa på mitt kommande jobb där de glada människorna finns. De trevliga. Där man får prata med föräldrarna om annat än bara banna dem. Där man får vara lite mer personlig. Jag tänkte att jag skulle ha en sovmorgon. Men steg upp 08:30. Men det är sovmorgon om man jämför med 04:45. Jag kommer inte att sjukskriva mig. Jag kommer att härda ut. Däremot kommer jag försöka se om jag inte kan ta ut ledighet den sista veckan. Rensa huvudet. det hade varit skönt. I kväll skall jag se Augusta på Teater 23. Och det blir således den fjärde föreställningen jag ser denna veckan. Kulturnörd? Jag ? Näe?

Kommentera här: