Musik på kvällskvisten

Lite J.S Bach såhär på kvällskvisten. Och den mer dramatiska. Man känner verkligen hur det drar ihop sig till storm. Jag har länkat ovanstående vidosnutt en gång innan. MEn jag gör det igen. Så nu har ni två versioner att välja mellan. Jag såg aldrig Mel Gibsons The Passion. Och jag har ingen lust att se den heller. Jag har en känsla av att den är alldeles för våldsam för att det skall falla mig i smaken. Musiken, som är till videosnutten är inte Gibsons musikval i filmen har jag förstått det som. Men visst är den passande? Jag säger som en god vän (Mr M) sa om Mel Gibsons film när det sändes/gick på biograferna runt påsk att det räcker alldeles utmärkt att gå och lyssna på Matteuspassionen. Där ligger det minst lika mycket dramatik. Man slipper dock de visuella köttslamsorna. Denna musik är dock inte från matteuspassionen utan från Johannespassionen. Första satsen. Dvs inledningen. Hoppas på att få höra den live någongång med en maffig kör och orkester.

Kommentarer:

1 Deniesé:

skriven

Hoppas du haft en underbar lördag!

2 Konstanze:

skriven

Deniesé: Detsamma till dig!

3 turmalin:

skriven

Musik på kvällskvisten är aldrig fel. Och du väljer så vacker musik. Själv känner jag mig inne i en "kris" så jag klarar inte av att välja den vackraste musiken.

4 Konstanze:

skriven

Turmalin: I kriser då är den vackra musiken snarare fördjävlig! Hoppas att du hittar din väg ut ur krisen. Sänder dig styrkande tankar!

Kommentera här: