jakten på den perfekta kroppen




Jakten på den perfekta kroppen går vidare. Och visar sitt fula tryne gång på gång. Nu senast var det två svenska killar i USA vill jag minnas som startat en sajt för plastikoperation. En sorts "Välgörenhetssajt" där killar kan donera pengar så att tjejer kan plastikoperera sig. Hade artikeln skrivits den 1 april hade jag trott att det avr ett aprilskämt. Men så var inte fallet alls.

Sajten gick alltså ut på att killar donerar ett visst antal pengar. Sen kan tjejer, vem som helst ansöka om dessa pengar som då går till operationer som till exempel Bröstförstoring, fettsugning.

Killen ia rtiklen urskuldrade sig med att säga:
- jamen så är det ju. Killar tittar och Tjejer gillar att visa upp sig.

Plastikoperationer i all ära. Men jag hade gärna sett killarna lät pengarna gå till plastikoperationer till mer behövande. Som barn i tredje världen som föds med gomspalt.
Se det vore en god gärning. Det andra är bara urbota dumt.

Kommentarer:

1 Thomas:

skriven

Jag håller med dig till hundra procent.



Ytlighetsapostlarna upphör aldrig att förvåna, och förmodligen går "välgörenheten" inte längre än att några samvetslösa personer kan tjäna en hacka på andras dåliga självbild.

2 Leffe:

skriven

Ja Thomas och Konstanze, när jag läser om detta blir jag riktigt, riktigt ledsen. Plastikoperationer endast för att bättra på sitt utseende utan att det finns annan orsak än fåfänga, ja det är tragiskt! När jag läste det du skrev Konstanze dyker minnesbilden upp när jag och min fru var i Sydkorea för att adoptera vårt första barn. Vi fick då komma in till det barnhem dit vår son först anlände som nyfödd. När vi kom in till barnen mellan 0-3 år gamla och de och vi stod och tittade på varandra var det en mycket stark känsla. Här stod vi, två vuxna människor med jobb och god ekonomi, och här var dessa barn, som alla saknade föräldrar. Minns en pojke vars blick jag mötte och han sträckte ut sina händer mot mig: ta upp mig! sade den blicken.

Plastikoperationer...känns mycket fjärran att lägga pengar och tid på det.

3 Konstanze:

skriven

Leffe; Ja det finns sannerligen annat att lägga pengarna på än att förstora läppar eller bröst.

Kommentera här: