Nöden har ingen lag




Bengt Krantz, en fenomenalt bra Baryton tappade rösten häromdagen mitt under en föreställning. Inget man vill som operasångare. Men sådant händer. Rösten var som bortblåst tydligen. Inte ett ljud kom över Mr Krantz läppar. ( Inte undra på det, Karln jobbar ju för fem ungefär så att rösten inte håller alltid är väl förståeligt. Dessutom är inte Bengt 20 år längre, och OM Bengt hade varit 20 år så hade han ändå tappat rösten eftersom han jobbar mer än vad som vore lovligt.

Nåja, jag har fått njuta av Bengts röst många gånger och hoppas på att få göra det i framtiden också. Röster brukar ju dyka upp när de behagar.

Det jag ville säga att det var en mkt resolut dirigent som vid ovan nämnda föreställning tog ett ovanligt beslut som jag gärna hade velat vara med om.

http://sydsvenskan.se/nojen/article403961/Dirigent-fick-ta-over-sangen.html

Som sagt Nöden har ingen lag.

En annan kul grej. Min stora tonårsidol har skrivit ett svar på mitt blogginlägg " Nästa gång"
Det är stort. :)

Kommentarer:

1 Thomas:

skriven

Jag är lika impad varje gång jag hör dessa operasångare, så om det misslyckas någon gång har de min fulla sympati och förståelse.



Kul att du fick feedback, sånt är stort!

Kommentera här: