Och nu en lista, en riktig egolista så ni riktigt får lära känna mig





Nåja, jag får skylla på att jag har haft en helg som varit full av aktivitet. Mentalt och Fysiskt. I fredags var det dessutom äntligen dags för sista dagen på jobbet. Helvetesstället som varit som en psykiskt centrifugterror. 30 personer har börjat och slutat på det stället de senaste 6 åren. Ändå försökte chefen med undertexter få mig skyldig till turbulensen och låsningarna på stället. Tror knappast det. Däremot har jag varit motsträvig i vissa fall det medger jag. Men det har gällt då det gått emot mina principer hur man behandlar smått folk och hur man tilltalar dem och vad man "tvingar" dem till

Så...nu är jag trött och har en veckas semester innan jag äntligen kommer "hem" till det ställe jag saknat sen jag slutat där.

Så i brist på annat att skriva så får det bli en lista:



ALLMÄNT
Namn: Här på bloggen får det bli mitt nickname: Konstanze
Piercingar: nä, men jag har en helvetes massa ärr
Tatueringar: Räknas ärr?
Längd: 150 + - en centimeter beroende på var jag mäter mig
Skostorlek: 35 (V) 33(H)
Hårfärg: Blond-blond på sommaren. Rågblond på vintern
Är du kär i någon? Nej, tyvärr inte. har mkt svårt att bli kär tyvärr-
Önskar du att du bodde någon annanstans? En lite större lägenhet vore inte så dumt
Vilket shampoo använder du? olika, beroende på vilket somjag köper
Vad är du rädd för? Sjukdomar, atombomber, cancer, krig...mardrömmar...eh sa jag atombomber?
Gillar du att tvätta?: Nä det gör jag då rakt av inte
Gillar du Berg-och-Dalbana? ja, om den inte går upp och ner och inte mer än en gång, sen blir jag åksjuk

SENASTE
Film du hyrde: Flamman och Citronen samt Patrik 1,5
Film du köpte: Million Dollar baby...men den hade jag redan hemma tydligen så nu har jag två. Så vill nån ha det ena exemplaret...låt mig veta
Låten du lyssnade på: Tuva Semmingsen - Händel (G. Cesare): Svegliatevi nel core
Låten du hade på hjärnan: "En nyckelpiga jag har i handen...."
Låten du laddade ner: Ingen
Personen du ringde:  MG för att han skulle få låna en film av mig.
TV program du tittade på: 128 dagar
Personen du tänkte på: Pappa som fyller år i morgon

FAVORIT

Mat: Tortilla med köttfärs, ost, guacamole. lök, tomat
Låt: Det mesta av Bach, Händel, Verdi,Mozart osv osv osv
Sak att göra: Torka håret
Sport: Kontaktimprovisation,
Dryck: Coca-Cola, Mjölk, Apelsinjuice
Klädplagget: Jeans, linne, tröja
Film: Pianisten (R.Polanski)
Bil: trampbilen

ANTAL
Gånger du varit kär: 1 gång har jag varit riktigt riktigt dunder-superkär
Gånger ditt hjärta brustit: 1 gång av ovanstående som min enda och första kärlek var riktad till
Hjärtan brustit på grund av dej: Inget alls tror jag. Folk verkar inte bli kära i mig heller för den delen
Gånger ditt namn varit med i tidningen: 15-25 gånger skulle jag tro på ett ungefär
Ärr du har på kroppen: 8-10 stycken

SENASTE
Bok du läste: Manus till Änglasyn av Dejan Dukowskij, Scenprator av Sandro Key Åberg
Personen du fick mail av: Teatersajten Nummer.se
Personen du fick brev av: Det var en helvetes massa olika företag som vill att jag skall betala dem en massa pengar, samma sak i slutet av varenda månad. Jag blir liksom aldrig av med dom.
Personen du fick sms av: CA som skrev att hon var sen till tåget
Gången hela din familj åt middag tillsammans: Mammas födelsedag

ÖVRIGT
Vad har du gjort idag: haft teaterövningar, fysiska sådana
Var det kul: ja, mycket, men nu är jag trött i varenda vrå i kroppen
Hur tidigt stiger du upp: Idag ringde kl 8 eftersom jag skulle till Teatern, men jag snozzade i en timme, sen fick jag bråttom....
Gillar du att slåss: Nä, men jag gjorde det i dag, för livet, i ett öppet rytande hav, och det var jättekul
Vad ska du göra ikväll: ingenting alls. Kolla på TV. Såsa. läsa kvällsblaskan och sova
Är du seriös: Det finns ingen mer seriös person än jag. Jag är mer seriösän Göran Persson och Fredrik Reinfeldt tillsammans
Vad är du allergisk mot: Ingenting skulle jag tro. Atombomber kanske. Ja det är jag nog väldigt allergisk emot
Var har du ont: Nu, magmusklerna, ryggmusklerna, lårmusklerna,
Använder du hårspray: Nej, jag glömmer att köpa. Kör vax i stället. (Har kort hår)
Kan du stå på händer: Nej, men jag är en jävel på att stå på fötterna och sjudundrandes duktig på att stå på vänster fot speciellt
Favorit serie: Get Fuzzy, Elvis

ÖVRIGT MER

Salt eller socker: Socker (Jag är nog lite sockerberoende trots allt)
Gillar du ketchup: Ja men inte på pannkakor dock eller fisk
Är du glad nu: Nja, jag är nog mer neutral
Var du glad igår: jag var hemskans trött i går, men jag vill minnas att jag skrattade i alla fall
Vad dansar du till: jag och dansa är som vatten och en gås...det går liksom inte
Stockholm är: en stad norr om Malmö som jag bott i
Göteborg är: en stad där min gammelmoster bodde
Kan du sjunga: Nä, men gör det gärna trots att jag riskerar att bli arresterad för förargelseväckande beteende.
Mer värt än guld: Miljö, kärlek, förståelse, Ömsinhet, humanitet, medmänsklighet, Bach, Teater
Spaghetti eller makaroner: Spagetthi fast det tar längre tid att koka
Ett land jag helst vill besöka:  Grekland (igen) Italien (igen) Egypten, Australien, Thailand, Karibien, Vietnamn...
Sparar till: mig själv
Väntar på: Att våren skall göra entré
Pålägg som gäller: Messmör
Dagens dryck: I dag? Energidryck, Coca-Cola, Mjölk, The, vatten

Kommentarer:

1 Thomas:

skriven

Då vet man mer om dig, då... Men...messmör!? Fy för den lede....det borde förbjudas tycker jag... :)

2 ulli:

skriven

Underbart att rivstarta morgonen med en messmörsmacka - nyttigt vassleprotein ger mig energi att orka hela dagen. Bra för immunförsvaret har jag hört också! Men det här har ju jag betalt för att säga.../ ulli

3 kupka:

skriven

Jag har snott din lista och skrivit om mig själv på min blogg. Glad påsk vännen!

Kram

Kommentera här: