Vellinges fulaste tryne.



Strax utanför Malmö finns det en kommun.
En kommun som är blåare än blått.
En kommun som har skrävlat om hur bra dom har det.
En kommun som skrävlat om hur låg skatt de har.

En dag fick kommunen höra talas om att Malmö Kommusn sex transitboenden för ensamkommande flyktingbarn var fulla. Därför tänkte Malmö att nöden kräver ingen lag. Därför tänkte Malmö, fast de egentligen inte ville att Vellinge kommun har ju ett gammalt vandrarhem där de kunde placera de 30 ensamkommande barnen.

Men varför skall vi göra Malmös problem till Vellinges problem skrek en Sverigedemokrat på mötet som halva Vellinge slutit upp till. Och alla medelålders vita rika svenskar applåderade....

Några föräldrar i Vellinge uttryckte en "oro" över vad som skulle hända när deras ungdomar möte flyktingbarnen på byn...

Ja jösses ja, vad skulle hända?
Det är inte några förrymda brottslingar från Alcatraz vi pratar om. Det är ensamkommande flyktingbarn vi pratar om.

Det gör mig så jävla förbannad. Vuxna människor i en av Skånes rikaste kommuner skriker som om man rånat dem på allt.
Det gör mig så jäkla ledsen denna otroliga egoism. Denna totala egosim.
Fy fan för Vellinge just nu. Och fy fan för varenda vuxen som deltog på det där mötet och som inte tänkte längre än näsan räckte.

Jag SKÄMS över att vara en människa i dag.
http://sydsvenskan.se/omkretsen/vellinge/article565751/Kan-vi-sa-ska-vi-stoppa-det.html?refp=565803

Jag sitter här med en klump i magen. Jag hade hoppats av vi lärde oss under 80-talets mörkaste år. Men tydligen inte.

Kommentarer:

1 Thomas:

skriven

Egoister. Otäckt är bara förnamnet. Det påminner mig om de "township meetings" som just nu sprider sig som en löpeld över USA, där man ska försöka förklara den nya sjukvårdsreformen och där människor bjudits in för att förklara varför alla ska ha rätt till vård i världens rikaste land. På ett sånt möte där DN var närvarande reste sig en man upp efter att ha hört en vittnesbörd om en dam vars dotter hade svår MS och inte fick hjälp någonstans. Han skrek: "varför ska jag betala för dina barn?". Det otäcka var att han inte var ensam.



Vi vill inte ha det så här.

2 Sandra:

skriven

Jag blir äcklad av den här situationen. Som tur är så är det inte alla som är såna där. men Fy fan vad egoistiskt! Det är så skrämmande att det gör ont. Det handlar inte om ekonomi (malmö står ju för kostnaden) det är bara främlingsfientlighet och inget annat!!!

Kommentera här: