Mer färg åt mannen.



Jag var på jakt efter en sådan där "gubbakeps" i dag. Skulle vilja ha en. Men det var svårt att hitta någon. Gick runt i en massa butiker tills jag blev alldeles matt. Det som slog mig var att det inte fanns några färger på Herr eller för den delen pojkavdelningarna. Där gick färgerna i : Brunt, Svart, Grått, Mörkblått, MörkMörkgrönt, Oliv.

Stackars killar får de inte ha färgglada färger på sig. Är det inte manligt? Är det mesigt? Bögit? Blir en man som bär färglada kläder en bög genom det?

En butik hade en hörna med färglada tenniströjor. Ni må tro att det lös om den hörnan. Stack ut.

Mer färg åt mannen!

Kommentarer:

1 Thomas:

skriven

Vi gillar helt enkelt dova färger bättre. I alla fall skulle jag a l d r i g köpa ett plagg med alltför skarpa färger. Påminner mig lite om gatloppet på väg till eurytmin i en knallgul eurytmidräkt....

2 "Konstanze":

skriven

Thomas: Asgarvar alla män har inte haft eurytmi. Och man kanske inte behöver sätta på sig en knallgul eurytmidräkt... Det jag fasade över att allt var så rosa rosa rosa och lite rosalila på dam/flickavdelningen. Och så grått grått grått på pojk/herr avdelningen. Lite färgvariation skadar inte.

Kommentera här: