Jag Just nu, i detta ögonblick.

Ett litet avbrott i vardagen. En resa. En bok i min hand som en vän skrivit. En föreställning som skall spelas i en annan stad än en jag normalt bor i. En granne som passar en katt. En skön säng att sova i. En mjuk säng. En tung sömn. En kall lägenhet. En kall näsa. Kalla händer och kalla fötter. Snö. Isklumpar fallna eller nerkastade från taken. Stora isklumpar. Stora som resväskor. En stad att vandra i. En dialekt som känns hemma. Telefonsamtal. En tanke. En bekantskap. En förhoppning om vänskap.
En artikel och ett VG. En värld som just nu är vit. En önskan om en värld som är grön.
En önskan om många människor i kväll i publikläktaren.

Kommentarer:

1 Thomas:

skriven

Det önskar jag dig all lycka med.

2 Anne:

skriven

Fint skrivet Thérése! Jag är ledsen att jag inte orkade komma ikväll. Jag vet att ni är bra! Kram

Kommentera här: