Tantlängtan dag 4

I natt sov jag lite oroligt igen. Jag var inte helt säker på hur gårdagen hade varit och om de scener jag var med i var bra eller inte så jag oroade mig en hel del inför dagens inspelning som skedde i en resturang.
Men det gick bra och vi filmade ett par olika varianter av en och samma scen. Samt i flera olika vinklar också. Men på det hela taget kändes det faktiskt som om det var en bra dag och att jag blev varm i kläderna. Bildligt talat då. För någon värme var det inte tal om. Iskalla händer större delen av dagen. Men Bildligt talat kände jag att jag blev säkrare på mig själv. Kanske för att scenerna var "enklare" eller att jag hade föreställt mig dem mycket svårare än vad de var. Men jag kändes att jag efter arbetsdagens slut trivdes och att jag nog fått blodad tand...
Detta kanske är en ny ådra som jag skall undersöka mer om jag får tillfällen.
Det är ett oerhört proffsigt gäng som jag fått chansen att få vara med i. Det är massor av människor bakom kameran. Inspelningsledare, sminkör, ljussättare, kameramän och kvinnor. Scripta, scenografer, kostymörer, matiordningfixare, Regissör och regisassistent. Alla vet exakt vad de skall göra och när. Det är häftigt att befinna sig i ett rum där över 20 människor inklusive statister och skådespelare koncentrerar sig på en och samma sak på en och samma gång.

I teaternvärlden repar man i 6 månader, spelar 6 föreställningar. I filmvärlden väntar man 3 timmar och levererar i 4 sekunder....i alla fall nästan så...
I morgon är det sista inspelningsdagen för mig. Eller kväll. Jag skall arbeta på mitt "vanliga jobb" först. Det känns nästan lite tråkigt att det är sista dagen...sen får man vänta länge innan man ser den färdiga filmen.

Här är en teaser till tanlängtan:

Kommentera här: