Så slipper du ju göra det sen

 
 
t i
 
Det finns viktigare saker i livet än två bröst Faktiskt. Som en bästa kompis till exempel. Eller en god kanelbulle
 värmd i vårsolen. I lördags träffade jag och fikade med en vän som också drabbades av BC. Fast ett år innan mig. Och bara i ena bröstet. Hon har varit ett bra bollplank. Och jag hoppas att jag har varit det för henne med. Hon har ett bröst kvar jag har inga kvar. I lördags möttes vi på en lekplats för en fika och samtal. Hennes son var med. Och dennes kompis. När jag skulle presenteras för de två barnen berättade hon att jag också hade haft en elak knöl. Fast i båda. Och att jag tagit bort båda i stället för ena. (Detta gör absolut ingenting! Jag är helt öppen med det och hon hade berättat om mig innan för sin son).
De båda barnen tittar på mig medan de proppar munnen fulla med bullar och bena på väg bort i lekiver. - Vet du säger det ena barnet till mig.-Nä, vaddå svarar jag.
-Det är bra att du har tagit bort båda brösten för då slipper du ta bort den andra sen liksom.
Sen skuttar, snubblar, springer de i väg.
Och jag tänker.
Det har ni banne mig rätt i.

Kommentera här: